آرشیو مهر ماه 1400

خريد و فروش آهن

مزايا و معايب خريد آنلاين آهن

۱۴ بازديد

خريد آهن به صورت آنلاين

امروزه خريد آنلاين در بين عموم مردم جايگاه خود را محكم كرده است تا جايي كه ديگر خيلي‌ها خريد اينترنتي را به خريد سنتي ترجيح مي‌دهند. علت اصلي آن هم صرفه‌جويي در زمان و عدم محدوديت جغرافيايي در خريد است. شايد اين سوال برايتان پيش آمده باشد كه آيا خريد آهن به صورت آنلاين در بين فعالان اين حوزه به اندازه ديگر بازارهاي آنلاين محبوبيت دارد يا نه؟ پاسخ اين سوال بله است. خوشبختانه معاملات آنلاين آهن بسياري از چالش‌هاي خريد و فروش سنتي را برطرف كرده و با ايجاد شرايطي براي خريد راحت و سريع آهن، با استقبال خوبي از سوي افراد مختلف مواجه شده است.

تاثيرات ناشي از افزايش دلار در بازار آهن

۱۲ بازديد

افزايش قيمت دلار

روز سه‌ شنبه بازار ارز شاهد افزايش قيمت دلار بود، همچنين براساس قيمت روز آهن، افزايش نرخ دلار تأثير مستقيمي در نرخ محصولات فولادي داشته و بازار شاهد افزايش قيمت‌ آهن‌الات بود.

افزايش توليد و كاهش قيمت فولاد

۸ بازديد

رشد توليد سنگ آهن

يك موسسه مطالعاتي، تجربه شرايط متفاوتي را براي بازار سنگ‌آهن طي سال‌هاي آينده، پيش‌بيني كرد. مركز مطالعاتي «فيچ»، توليد سنگ‌آهن در جهان در سال‌هاي پيش رو را همراه با رشد دانست و اعلام كرد، اين روند افزايشي توليد تا انتهاي سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت و از آن‌پس و تا انتهاي دهه جاري ميلادي، افت نرخ رشد سالانه توليد در بازار رخ خواهد داد.

پيش‌بيني مي‌شود نرخ رشد توليد سنگ‌آهن در فاصله سال‌هاي ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به ۳.۵ درصد برسد، اين در حالي است كه طي پنج سال قبل توليد اين محصول ارزشمند معدني با افت ۲.۳ درصدي همراه بود و همين روند كاهشي توليد هم به رشد قيمت سنگ‌آهن در بازار دامن زده بود

راهنماي خريد تيرآهن

۱۱ بازديد

روش هاي خريد تيرآهن

  • بورس كالا
  • خريد از كارخانه ها
  • خريد از آهن فروشان سنتي
  • خريد آنلاين آهن

در ادامه هركدام از روش ها توضيح داده شده‌اند.

خريد تيرآهن از بورس كالا

خريد از بورس كالا نيازمند شرايط ويژه اي است، همچنين خريد تنها در تناژهاي بالا صورت مي‌گيرد.

انواع ورق هاي آلياژي و مشخصات آن ها

۱۰ بازديد

ورق آلياژي

به تركيب دو يا چند عنصر مختلف آلياژ گفته مي‌شود. ورق‌هاي آلياژي از جنس فولاد (آهن + كربن) هستند و حاوي عناصري چون منگنز، كروم، كربن، ..... مي‌باشند، به همين دليل است كه آن‌ها را ورق‌هاي آلياژي مي‌نامند. در حقيقت با اضافه شدن عناصر مختلف به فولاد و درنتيجه دست‌كاري در ساختار مولكولي آن، ويژگي‌هاي فيزيكي و شيميايي فولاد تغيير مي‌كند و ورق‌هاي آلياژي توليد مي‌شوند. بسته به نوع عناصر اضافه‌شده